autobuz electric

Autobuz electric la Bistrița

Cum viitorul transportului e pe energie regenerabilă și bistrițenii se adaptează. Astfel, aceștia pot circula gratuit timp de trei zile cu acest un autobuz electric.

Primarul Ovidiu Crețu a făcut un tur al orașului, pe traseul dintre Viișoara și Unirea pe care dorește să realizeze linia verde.

„Semnăm contractul de proiectare pentru linia verde cu o firmă din București, Eurocerad International SRL, liderul unei asocieri de firme. La Bistrița putem discuta doar ceea ce putem asigura din fonduri europene. Proiectarea trebuie să se finalzieze anul acesta, cel puțin DALI, să depunem proiect pe POR. Pe Axa 4 avem șanse să aducem plus minus 30 de milioane de euro. Ministerul a spus că suma totală se va împărți în mod egal la toate reședințele de județ din Regiunea Nord-Vest”, a precizat primarul Bistriței, Ovidiu Crețu.

Primăria Bistrița va depune un proiect pe fonduri europene prin care va solicita 8 milioane de euro pentru introducerea unei linii de autobuze electrice, care va însemna și reabilitarea străzilor și realizarea benzilor de rulare pe traseul Libertății – Independenței – Gh. Șincai – Dornei – Gen. Gr. Bălan – Calea Moldovei, modernizarea stațiilor de transport între Viișoara și Unirea, amenajarea unui garaj și stații de încărcare a mijloacelor de transport electrice, plus sistem e-ticketing.

„Este un exemplu a ceea ce înseamnă transportul confortabil. Cred că amenajarea lui internă poate să sufere transformări, dar este un autobuz de oraș, un autocar cu multe locuri în picioare, cert este că e una dintre variantele bune. Ei au exporturi în mai multe țări și înțeleg că funcțționează și în Cehia transport cu autobuze electrice. Ceea ce vrem noi să facem prin acea linie verde este mult mai mult decât atât. Acesta este practic un autobuz. Sigur că pe linia noastră verde vor circula astfel de autobuze electrice. Dar valoarea care noi o estimăm, cel puțin 8 milioane, poate mai mult, de euro, realizarea liniei verzi de la Viișoara la Unirea, partea principală este infrastructura rutieră. Infrastructură rutiră care trebuie modificată complet,  fundamental. Adică trebuie să creem linie prioritară pentru transportul în comun, trebuie să aducem transportul în comun în zona centrală și de aceea am făcut traseul exact pe care va merge linia verde în zona centrală a orașului.Și reabilitarea drumului din zid în zid, adică trotuar, pistă de bicicliști, pistă rutieră, pistă devigată transportului în comun. Dacă facem comparație între costurile cu energia electrică și cu combustibilul fosil la ora actuală, poate energia electrică e ceva mai ieftină, dar viitorul este cu siguranță al energiei electrice de aceea se și lucrează la nivel european la o linie de tren rapid care să lege Helsinki de Paris, să înlocuiască avioanele, pentru că la avion nu ai ce face, acolo nu poți pune linie electrică. Mergem pe varianta energiei regenerabile și prețurile vor fi cu siguranță mai ieftine”, a mai precizat Ovidiu Crețu.

Autobuzul este produs de o firmă din Cehia, iar acumulatorii se încarcă în maximum 8 ore, iar autonomia este de circa 130 de kilometri, în traficul urban.

(10)

Leave a Reply