Chereji: „Zi cu ghinion pentru Bistrița”

Master Planul General de Transport, documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe următorii 15 ani a fost transmis de către Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat printr-o Hotărâre de Guvern.

Acesta conține principalele proiecte de autostrăzi, drumuri expres, investiții în căi ferate și căi navale pe care are nevoie România să le implementeze, însă vine cu partea negativă a paharului.

Pe sectorul rutier, strategia prevede până în 2030 nu mai puțin de 11 autostrăzi și 19 drumuri expres, la pachet cu alte zeci de modernizări de drumuri actuale și variante de ocolire.

„Astăzi, marți și 13, zi cu ghinion pentru Bistrița. S-a publicat varianta finală a Masterplanului Transporturi. Trebuie să „mulțumim” tuturor conducătorilor județului și municipiului Bistrița din 2006 până acuma: în loc să avem avem autostradă prin Bistrița (autostrada Nordului Satu Mare-Dej-Bistrița-Suceava-Iași, cum era prevăzut în legea din 2006) vom avea drum expres Dej-Bistrița abia în 2032!!! Iar de la Bistrița la Suceava va rămâne actualul drum.
Varianta ocolitoare a municipiului Bistrița este pe primul loc în Masterplan, cu o lungime de 14,6 km dar cu 2 benzi pe sens și cu o valoare totală de 70,8 mil.Euro (si nicidecum varianta prin pădurea Codrișor, care nu poate fi executată decât cu o banda pe sens și cu o valoare mult mai mare, respectiv 174 mil.Euro). Din păcate la ultima ședință ordinară a Consiliului Local, primarul Ovidiu Crețu a dat ordin mașinii sale de vot să respingă propunerea pe care am făcut-o, împreună cu grupul consilierilor PNL, cu alte 4 variante de ocolire a municipiului Bistrița, fezabile, care s-ar putea realiza cu sumele alocate conform Masterplan. Din păcate pentru bistrițeni au lucruri mult mai importante de făcut, de exemplu trebuie să mărească cușca/închisoarea veverițelor”, a notat Adrian Chereji pe pagina de socializare.

Pe toată perioada acoperită de Master Plan, sectorul rutier are planificate investiții unde ar fi necesare fonduri de circa 27 miliarde de euro ce se împart astfel: autostrăzi – 13,3 mld. euro, drumuri expres – 10,8 mld euro, alte drumuri și reabilitări – 2,5 mld euro și variante ocolitoare – 0,46 mld euro.

(9)

Leave a Reply