Începe cea de-a III-a ediţie a campaniei Traffic Snake România

„OSCAR, ŞARPELE HOINAR” a ajuns la cea de-a III-a ediţie şi debutează, ca şi în anii precedenţi, sub egida Săptămânii Europene a Mobilităţii.

Cele 65 de şcoli înregistrate vor juca TSG în perioada 19-30 septembrie, în 18 localităţi: Alba Iulia, Băbeni, Bistriţa, Blaj, Braşov, Bucureşti, Buzău, Câmpina, Făgăraş, Giurgiu, Iaşi, Mihăeşti, Moineşti, Ocnele Mari, Odorheiu Secuiesc, Predeal, Râmnicu Vâlcea şi Ulmeni.

Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare, precum şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului zilnic de mişcare fizică recomandată. Un alt beneficiu provine din decongestionarea zonelor adiacente şcolilor. TSG îşi propune să combată o serie de percepţii negative privind siguranţa în trafic şi să promoveze modurile de deplasare sustenabile ca distractive şi sănătoase.

După primele două ediţii, „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” a înregistrat rezultate record – economii de 21.132 kg CO2 şi 122.861 km deplasări sustenabile (km care nu au mai fost parcurşi cu maşina).

TSG a generat schimbări de comportament nu doar în perioada campaniei, ci şi pe termen lung.

TrafficSnake Game (TSG) are ca principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de implementat. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic şi mobilitate, mediul înconjurător şi sănătate.

Traffic Snake Game a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor o campanie la nivel european. Practica a demonstrat că această campanie contribuie semnificativ la creşterea utilizării modurilor de transport sustenabil şi la reducerea emisiilor de CO2.

Reţeaua Traffic Snake Game a fost creată pentru a extinde şi replica acest exemplu în Europa, 20 de ţări fiind implicate în momentul de faţă în această iniţiativă. Principalul scop al reţelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia şi de a disemina rezultatele şi experienţele participanţilor. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociaţia „Oraşe Energie România”, este cofinanţat în perioada 2014-2016 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene.

(2)

Leave a Reply