PANA

Pană despre Radarul Pădurilor: „DE CE NU VREA actualul Guvern să-l dezvolte”

În 8 octombrie 2014, a intrat în vigoare sistemul de trasabilitate a lemnului, Radarul Pădurilor.

„La un an și jumătate de la destrămare, echipa care a creat/implementat Radarul Pădurilor, s-a reunit la Pensiunea „Rareș” din Bistrița Bârgăului.
Poza 1: Echipa
Poza 2: Echipa plus aparținătorii
O informație importantă pentru voi, dragi prieteni: investiția pentru Radarul Pădurilor a costat statul român 15000 €. El salvează de la tăiere ilegală, anual, peste 1 milion de arbori(peste 4 milioane de mc de lemn).
Faceți un simplu calcul și spuneți-mi și mie: DE CE NU VREA actualul Guvern să-l dezvolte (el fiind așa creat încât permite dezvoltarea)????????”, a scris pe Facebook deputatul PSD Doina Pană, fost ministru al Apelor și Pădurilor.

 

„Radarul Pădurilor” este un sistem informatic care permite monitorizarea traseului lemnului de la plecarea din pădure şi până devine mobilă sau iese din ţară, în timp real.
Toate transporturile de lemn, cu excepţia lemnului „pentru foc”, în volum de până la trei metri cubi, transportat cu atelaje, trebuie să fie făcute obligatoriu folosind acest sistem informatic.

La fiecare transport de lemn, lucrătorul silvic sau firma care a cumpărat lemnul respectiv trebuie să înscrie în sistemul informatic SUMAL, pe care îl accesează de pe smartphone. Datele de pe avizul de însoţire a transportului vor fi verificate de sistem şi, dacă sunt corecte (avizul a fost procurat legal, cantitatea respectivă de lemn a fost recoltată legal), sistemul va emite un cod unic, care trebuie înscris în avizul de însoţire. În cazul în care datele înscrise pe aviz nu sunt corecte, aplicaţia nu generează codul unic şi serverul central emite un mesaj de avertizare pentru utilizator şi o alertă către organele de control.

Odată plecat din pădure, în cazul unui control, transportatorul trebuie să prezinte avizul cu cod unic. Legalitatea transportului se poate verifica şi fără oprirea maşinii, căutând datele avizului în sistemul informatic după numărul de înmatriculare.

Când ajunge la destinaţie, lemnul nu poate fi recepţionat până când cei din depozit nu verifică în sistemul informatic corectitudinea codului unic. Oriunde pleacă mai departe lemnul, la un alt depozit, la fabrică sau la vamă, trebuie făcută aceeaşi verificare. Toate depozitele de lemn trebuie amplasate obligatoriu în zone cu semnal.

Dacă nu există semnal în momentul accesării SUMAL, atunci este generat un cod offline care trebuie trecut în aviz, iar când transportul intră din pădure într-o zonă cu semnal va fi primit şi codul unic, care trebuie de asemenea scris în aviz. Dacă pe traseu, o maşină cu lemne este oprită şi nu are trecut codul unic sau codul offline dacă încă nu a ajuns în zonă de semnal sau ambele, marfa respectivă se confiscă.

 

(1)

Leave a Reply